«Τι διαφορά έχει η πενθερά από την πεθερά»;

«Καμία!»

«Τότε προς τι αυτό το παραπανίσιο νι;»

«Δεν ξέρω. Κατά μία εκδοχή, η λέξη προέρχεται από τη σύνθεση των όρων πένθος και έρως και υποδηλώνει τον θάνατο του έρωτα».

«Μεγαλειώδες! Πενθερά: ο θάνατος του έρωτα!»

Δύο ηλικιωμένες γυναίκες δέχονται δολοφονική επίθεση την ίδια μέρα και ώρα, σε δύο διαφορετικές πόλεις της Ελλάδας. Άγνωστες μεταξύ τους, τις ενώνει ένα αόρατο νήμα: είναι πεθερές που αντιπαθούν τις νύφες τους.

Η Αγορίτσα, μια σκληρή Μανιάτισσα από το Οίτυλο, βλέπει τα όνειρά της να γκρεμίζονται όταν ο γιος της, ο δικηγόρος Σαράντος Πιερόγιαννης, παντρεύεται με μια χειρουργό, αφοσιωμένη στην καριέρα της.

Η Μόσχω, μια καλοκάγαθη Πόντια από την Καλαμαριά, ζει κάτω από την ίδια στέγη με τον μοναχογιό της, τον οδηγό νταλίκας Ηρακλή Τερκενλεκίδη, και την καλλονή σύζυγό του.

Δύο πεθερές, που κάποιοι τις θέλουν νεκρές. Δύο νύφες, που εύχονται να είχαν ορφανούς συζύγους. Δύο γιοι, που συνθλίβονται στις συμπληγάδες της μητρικής αγάπης και του έρωτα. Οικογενειακές συνωμοσίες και μιαρά μυστικά. Άγραφοι νόμοι κι αγδίκιωτα αισθήματα. Κι ένας γρίφος-φωτιά: η πεθερά σκότωσε τον έρωτα ή ο έρωτας την πεθερά;

Ένα κοινωνικό-αστυνομικό μυθιστόρημα που επιχειρεί να ρίξει φως σε ένα διαχρονικό στερεότυπο της ελληνικής κοινωνίας: υπάρχουν πεθερές-αράχνες ή πρόκειται για ένα άλλοθι των ζευγαριών που δεν καταφέρνουν να κατακτήσουν το «για πάντα»;

Η κριτική μας

Η κυρία Παναγοπούλου καταπιάνεται αυτή τη φορά με ένα θέμα που πολλοί θα θεωρούσαν «καυτή πατάτα». Μα αναφερόμαστε φυσικά στην σχέση πεθεράς και νύφης. Για πολλούς θεωρείται ως μια σχέση που τη χαρακτηρίζει η ατέρμονη κόντρα. Αν και ξεκινάει με τους καλύτερους οιωνούς, καταλήγει σε πολύ άσχημες κι ατέλειωτες εχθροπραξίες. Η αγάπη της μάνας ανταγωνίζεται τον έρωτα του ζευγαριού, δύο ειδών αγάπες και δύο οπτικές που είναι εκ διαμέτρου αντίθετες μεταξύ τους, αλλά καμία από τις δύο πλευρές να μην το παραδέχεται και καμία να μην λέει να κάνει πίσω.
Μια σχέση τοξική μερικές φορές.
Ένα μυθιστόρημα εξαιρετικό, από κάθε πλευρά, κοινωνικό με έντονα στοιχεία από το αστυνομικό είδος, που βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα.
Δύο παράλληλες ιστορίες που διαδραματίζονται σε δύο γεωγραφικά αντίθετα μέρη της Ελλάδας. Πώς να συνδέονται άραγε αυτές οι αντίθετες ιστορίες μεταξύ τους; Η συγγραφέας μας μέσα από συνεχείς εναλλαγές και ανατροπές με αρκετές δόσεις δράματος, χιούμορ και σαρκασμού το κατορθώνει.
Μπορεί να σκοτώσει άραγε η πεθερά τον Έρωτα, ή θα την προλάβει ο Έρωτας;
Οι ρόλοι στην αφήγηση εναλλάσσονται, το ίδιο και ο αφηγητής. Δυστυχώς διαπιστώνουμε πως αν και η αφήγηση λαμβάνει χώρα στο σήμερα κάποια στερεότυπα και κάποιες κοινωνικές δομές δεν έχουν αλλάξει και πολύ.
Μια γραφή ολοζώντανη, όπου ο αναγνώστης συμβιώνει μαζί με τους ήρωες πολλά πράγματα. Οι χαρακτήρες της ιστορίες είναι άψογα ψυχογραφημένοι. Διαπιστώνουμε πως η κυρία Παναγοπούλου έκανε μια εξαιρετική και εκτενή έρευνα. Δίνει άφθονη τροφή για προβληματισμό και σκέψη.
Η συμβουλή μας: Διαβάστε το, μην διστάσετε να συζητήσετε για αυτό και βγάλτε τα δικά σας συμπεράσματα. Μην ξεχνάτε όμως ποτέ, πως ο κανόνας έχει πάντα τις εξαιρέσεις του.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

Η ΠΕΝΘΕΡΑ
Scroll To Top
Συνεχίζοντας την περιήγηση, αποδέχεστε τη χρήση cookies!